Sape follow dia comeyl , hehehe =)

Monday, July 9, 2012

My Idol : Irma Hasmie :)

Assalamualaikum ya Ukhti , wa Akhi :)

Hari ni, kita terbukak hati nak share pasal seorang selebriti yang telah berhijrah and she inspire me a lot . sebab latar belakang kisah sebelum hijrahnya lebih kurang same dengan kite :)



Irma Hasmie. suatu name yang dahulu nya terkenal dengan bekas kekasihnya, Nabil Rajalawak3.
selepas dari putus cintanya dengan lelaki berasal dari negeri sembilan itu.  pintu hati beliau (Irma) terbuka untuk bertudung. tetapi bukan kerana 'agenda' putus cinta . tidak.  dia berubah kena hidayah yang datang kepadanya , indah hadiah dari Illahi :')

berusaha menutup aurat dengan selengkapnya, mengurangkan kontroversi, pandangan masyarakat jugak sudah berubah terhadapannya. dan yang lebih penting, dia meninggalkan perkara lama yang seperti free hair , pakaian dahulu . dengan lengkap berhijab, pakaian yang sopan. Beliau nampak lebih manis :)

dan beliau akhirnya di pertemu kan dengan seorang lelaki yang ikhlas memperisterikan nya sebagaimana yang telah tertulis Jodoh nya di Luh Mahfuz oleh Allah swt. Reza Syah Azmeer . 

Pertemuan di hadapan pintu Kaabah, Subhanallah! Indahnya pertemuan ciptaan Allah swt, kisah cinta yang di tulis oleh Nya :')



meh kita kongsi sikit pengalaman beliau ketika bertemu dengan si jejaka yang kini telah selamat menjadi suami nya :)



indah kisah cinta mereka , subhanallah. serius! bile kita berubah menjadi lebih baik, Allah swt akan hantar orang orang yg baik utk bersama same dengan kita . lillahi! :')

dan akhirnya pertemuan itu bersambung ke Majlis Pernikahan. Bahagia dan secocok sungguh pasangan ini :)
seronok tengok orang orang yang berumah tangga berkat hasil restu kedua orang tua mereka dan pertemuan nya dalam keredhaanNya tanpa ade unsur2 maksiat.. Indahnyaaaaa :')






dengan melihat kebahagiaan mereka ni, bertambah tambah semangat , dan berkobar untuk terus bersangka baik dalam soal jodoh, Allah swt dah tetapkan dengan siapa kita akan bertemu dan berjodoh sejak umur kita 4 bulan dalam kandungan ibu kita :')




laluna say :


jadinya wahai hati milik Nurul Atiqah Bt Mohd Nor, bersabarlah ..
sesungguhnya percintaan yang di tulis oleh Illahi itu lebih indah..
lebih indah bersama barakahNya :')


kita percaya dan akan menanti..
cube perbaiki diri lebih baik dari sebelumnya..
dan redha dengan segala ketentuanNya..
kerana segalanya hanya mampu kita rancang ..
dan sebaik baik ketentuan adalah datang dari DIA...
setiap perkara yang berlaku terletak HIKMAH yang indah di sebaliknya..
kukuhkan Iman di hati, letakkan cinta Illahi yang paling AGUNG melebihii segalanya , InsyaAllah dia akan hantar orang orang baik bersama kita. Allahumma Ameen :')



2 comments:

|ShaChaPe'ah| said...

i love her too :)

Unknown said...

hehe yeay . and i love you chaa <3

ce tekan , ce tekan :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...