Sape follow dia comeyl , hehehe =)

Sunday, July 17, 2011

Laluna : Review Filem " Flat 3A "

Assalamualaikum ! haa ! kali ni lalunn nak kasi korangg tatap review for Flat 3A yang baru je lalunn tengok semalamm.... ! duit tadee pon still ngadee nak tengok movie an.. hehe and for your information .. now , movie lagi kasi kepuasan kat lalunn rather than karok .. why ek ? pelik lar... sekarangg ni karok , cam takdee mood je weh .. serius.. nak nyanyi sore pon cam malas malas jehh.. pehal ntah . tapi biile datangg ke movie.. balik sengehh jeh. hehe tatau lar napeee mekk.. haa. malas nak membebel pepanjang.. letihh korang nak bace nanti .. bosan lak gan belogg membebel nie.. kihkihkih . okey meh tengok POSTER FLAT 3A ni dlu !


sini lalunn kasi sinopsis sikit cite ni :


Mengisahkan tentang Fiqah, seorang pekerja kilang yang telah mengandungkan anak kekasihnya, Anas. Anas memaksa Fiqah untuk mengugurkan kandungannya tetapi Fiqah membantah. Fiqah dipukul dan di berikan ubat untuk menggugurkan kandungan. Kerana cintanya terhadap Anas, Fiqah menggugurkan juga kandungannya itu. Fiqah mula dihantui perasaan bersalah dan fobia. Ratna, kawan baik Fiqah mengajak Fiqah berpindah di sebuah flat murah bersamanya. Tanpa di ketahui Fiqah , rumah yang didudukinya itu adalah rumah seorang dukun bernama Kang Suman yang di percayai telah menculik dan membunuh Fatin, seorang kanak-kanak yang tinggal berhampiran flat tersebut.

Kang Suman menghilangkan diri sama dengan hari kehilangan Fatin. Pelbagai usaha mencari di lakukan oleh ibu dan bapa saudara Fatin iaitu Wahyu, namun tidak berjaya. Di rumah, Fiqah kerap kali di ganggu. Pada mulanya Fiqah mengesyaki itu adalah perasaan trauma terhadap pengguguran yang dilakukannya namun setelah beberapa lama baru dia sedar dia telah di ganggu oleh roh kanak kanak. Fiqah memberitahu Ratna tetapi Ratna menggangap itu hanyalah perasaan Fiqah. Pada suatu hari, Fiqah ternampak ibu Fatin sedang berkeliaran di sebatang pokok yang dihiasi dengan gambar dan origami. Dia seperti sedang bermain dengan anaknya. Fiqah berjalan ke arah pokok dan melihat gambar Fatin. Terkejut Fiqah apabila hantu kanak kanak yang asyik mengekorinya itu kelihatan seperti Fatin. Apa kaitan Fiqah dan Fatin?

Pengarah
Azhari Mohd Zain

Lakonan:
Intan Ladyana : Fiqah (Pelakon Utama)
Shasha : Ratna (Pelakon Utama)
Ery Zukhairi : Wahyu (Pelakon Utama)
Adey Syafrien : Anas (Pelakon Utama)
Zaidi Omar : Kang Suman (Pelakon Pembantu)
Khaty Azean : Ibu fatin (Pelakon Pembantu)

Krew:
Mohd Shaufe : (Pengarah Fotografi)
John Kajang : (Pengarah Seni)
Muhammad Qayyum bin Abdul Halim : (Pembantu Pengarah)
Brian Ng (Kang) : (Penyunting)

Penerbit:
David Teo : (Penerbit)

meh layann trailler dia plak :















okay for comment : 
lalunn rase cite ni besh gak lar... serammm sebab background music dia bole buad korang terkejot terkejot.. btw. ade soranggg bro ni .. ( auww auww.. skit) haha.. kelaka gilee duk sebelah dia .. penakot bebenor ! tapi mulut tu tetapp takde insurance.. belum orang dalam filem tu cakap pape dia da sampuk dulu .. " abang abangg .. saya lar orang yang abang bunuh tadi .. "
" akak .. ade nampak guli saya tadi tak ? (guli tu sebenarnye bijikk mate  budak fatin tu ) " tangan mamat tu tutup muke tapi mulut non stop cam dia plak yang buad skrip cite tu an. hahaha


okay 3 half per 5 star ! :)






lalun gomong : tak sabar nak tengok citee kelaka lepas rayee tu . 15hb september okay ! bile RAYA TAK JADI ! hehehe

2 comments:

|ShaChaPe'ah| said...

aku nk sgt tgk cite sekali lagi..tp xdpt2 pon:(( sdey sgt!

*xske cite hantu sbb nnt takut nk mandi..hehe*

Unknown said...

download sudah weyh, nasr dh aja aku cara nk download. hehehe. ape takot nye, besh kot cite antu ! aku suke!!!! hahaha

ce tekan , ce tekan :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...