Sape follow dia comeyl , hehehe =)

Saturday, November 26, 2011

LALUNA : Salam Tahun Baru Islam 2011 / 1433

Assalamualaikum . ;)
lame tak menjenguk laman web ILUVISLAM.COM. 
hari ni , sempena tahun baru islam , pintu hati ni terbuka balik untuk menjengah.
hmm.. lame sangat meninggalkan page tu. banyak dah ketinggalan. 
banyak post mengenai Maal Hijrah yang bole di bace untuk menambah pengetahuan dan membuad muhasabah diri . banyak kekurangan yang ade , yang perlu di perbaiki. sedar diri jadi nye. 
banyak nye terlalai . link maal hijrah



Sempena Maal Hijrah ini, sempena tahun baru ni. insyallah, azam baru untuk mengubah diri kearah lebih baik akan terlaksana. harapnye dapatlah sokongan dari hamba hamba Allah  yang same same menghirup satu udara yang sama. semoga tahun ini lebih baik dari tahun tahun sudah . semoga hajat tercapai. semoga impian terlaksana, semoga azam menjadi nyata :) insyallah :)

air mata mengalir adalah untuk menginsafi diri. sedar akan hakikat itu, belajar untuk bangun , melangkah , bertatih kembali. mengharap ade sinar terang yang baru. sesungguhnya Allah swt sentiasa bersama mereka mereka yang sabar dalam menempuh liku liku kehidupan , sebagai mana yang kite sendiri tahu. Allah swt takkan membebankan hambaNya dengan dugaan yang tak kan mampu mereka pikul. 

melihat kesungguhan dan kecekalan hati seorang ibu dan isteri dalam siaran Imam Muda, pakej umrah 2 pagi tadi. membuatkan aku tersedar. ramai lagi yang menerima dugaan lebih besar . yang membuat kan mereka kuat untuk menempuh hidup. bahagia menanti mereka di penghujung pencarian segala kedukaan. segala terbayar. alhamdulillah. 

insyallah segalanya akan menjadi pendorong semangat untuk terus cekal , meniti hari.
doa sentiase meniti bibir. agar segala perancangan berjalan sempurna seperti yang di aturkan. andai ianya tidak seperti itu. mungkin terkandung seribu hikmah di sebaliknya.
HANYA ALLAH YANG MAHA MENGETAHUI. manusia merancang , Allah swt menentukannya.

 lalunn : i will fly for my 'dream high' to achieve the goal's with success , dun afraid if you're doing the right thing, cuz Allah swt. always by your side, everyday, 24/7  :)

3 comments:

mujagirl92 said...

agree with you,, :D

Aimie Diyanna said...

bagus sangat entry ni sis laluna :) disertai background musik. saya setuju :)

Unknown said...

you may share it syang , thanks :)

ce tekan , ce tekan :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...