Sape follow dia comeyl , hehehe =)

Saturday, July 14, 2012

Kurniakan aku seorang Imam :')

Assalamualaikum para mujahid, mujahiddah agama sekalian salam fajar ya ukhti wa akhi.. 
i want to share some pic here..
just wanna tell about my feeling now..
pusing kiri , pusing kanan..
semua kawan kawan dah berpasangan, baik yang bercouple secara halal or non halal..
me? i'm still alone/single but i know Allah swt always here with me
in my heart <3

well, i'm not to perfect as muslimah. i know.
and i'm not supposed to be so 'cerewet' in term of nak memilih pasangan ni.
and me were so berhati hati , dan sangat banyak belajar dari KESILAPAN dulu. :')

so, this ape yang boleh di lakukan untuk mendapatkan jodoh yang terbaik, ubah mindset, ubah diri, ubah kepada kebaikkan , in sya Allah :)

Pertama, membersihkan serta memperbaiki diri dan iman tidak boleh dicampurkan dengan niat kerana selain Allah SWT. Itu namanya syirik. Bagaimana seorang boleh mengatakan ingin memperbaiki diri untuk mendapatkan pasangan yang lebih baik sedang diwaktu dia menyatakan perkara tersebut dia sedang menduakan Tuhan. Pembersihan dan pembaikan yang cuba dilakukan malah boleh bertukar menjadi pengotoran dan perosakan diri.


Kedua, Rasulullah SAW bersabda, “Jika seorang hamba menikah, maka telah sempurnalah setengah agamanya. Maka hendaklah dia bertakwa kepada Allah pada setengah yang lain.”1 Jika menikah itu menyempurnakan setengah dari agama, apakah sarana pembersihan dan pembaikan diri yang lebih utama berbandingnya? Seorang yang belum nikah bererti belum sampai separuh pun keimanan yang ada di dalam dirinya.

Ketiga, perkataan “lebih” itu membawa maksud perbandingan antara dua. Bagaimana untuk mengukur “lebih” andai tiada yang pertama.

Keempat kalaupun dia dapat mengetahui “lebih baik” itu, seandainya dia mendapat seorang yang tidak sebaik dirinya, bagaimana? Sedangkan dia telah meletakkan kriteria sendiri mengenai yang “lebih baik”. Sedangkan Allah SWT maha tahu. Mungkin sahaja kita cuma nampak baik, atau merasakan diri baik, atau nama lainnya perasan!

Allah S.W.T dengan kehebatannya dalam mencipta dan menjadikan alam semesta telah menetapkan suatu sistem yang sangat sempurna iaitu islam. Lantas Allah S.W.T menyuruh hamba-hambanya agar taat dan patuh terhadap agama ini dan masuk ke dalamnya dengan seluruh hati dan jiwa.


1Hadith riwayat al-Hakim dan ath-Thabrani dari Anas bin Malik. Imam al-Bani menghasankannya.







untuk mendapatkan jodoh yang baik , berusaha la untuk menjadi yang terbaik..In Sya Allah :')

Allah S.W.T berfirman, “Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.” (an-Nur':26)




LALUNA : me trust in Allah swt , so i should have no worries in this 'jodoh' punye hal. i should not! everything has been written in Luh Mahfuz ,kalau suke, berkenan, jumpe wali nya. luahkan cinta kamu pada WALInya.. tanda keikhlasan kamu ingin memperisterikan wanita yang kamu cintai kerana Allah swt. itulah jalan sebaik baiknya bagi dua orang yg bercinta, SubhanaAllah. cerita cinta yang Allah swt coretkan lebih indah dari filem2 yg terpahat di layar perak ciptaan manusiawi.. semoga beroleh yang terbaik seperti yg telah di takdirkan sejak azali lagi,hey.. i'm waiting for my 'future Imam' InsyaAllah. wallahualam. :')


7 comments:

CIK YAYA'NA said...

insya'Allah,, amin,,

Unknown said...

Allahumma Ameen , ya Rabb :') thanks achikkk :)

aryuyidIary said...

:'( tiada ape-ape kalau tak couple itu tande allah mahukan yg terbaik, no worries.always pray for you. amiin :)

Unknown said...

Allahumma Ameen, thanks my dear ary :) insyAAllah, akan ade yg terbaik utk mu juga..:')

Unknown said...

assamualaikum awak :') lawa awak buat blog ni . lagu yng awak guna sangat padan :') awak bersabar saja yea?? tak perlu buru-buru. Allah s.w.t akan beri awak yng sempurna yng dpat bimbung awak di dunia dan syurga.. isyaAllah :') saya ni dari brunei awak.. okaylah follow saya yea klau boleh..

Unknown said...

assamualaikum awak :') betul tu awak kena bawa bersabar saja yea?? tak perlu buru-buru Allah akan kuniakan awak bakal perdamping dunia dan akhirat insyaAllah awak yeaa ;') saye dari brunei .. take care awak!!

Unknown said...

waalaikummussalam :)
syukran akhi. Insyaallah. semoga untuk awak jugak ya. Aamiin .

ce tekan , ce tekan :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...