Sape follow dia comeyl , hehehe =)

Wednesday, November 14, 2012

Salam Maal Hirah 1434 :)

Assalamualaikum wbt
sahabat sahabat sekalian.
asif jiddan (maaf sangat2) kerna dah lame tak update.
kita dapat pelbagai feedback. ramai tanye why dop update? dah taknak berbelog lagikah?
ade yang suke. alhamdulillah :')

insyaAllah after this. i'll try update yang semampu yg mungkin insyaAllah syg syg ku. sabar na.
sekiranya punye pengisian yang baik. Kak akan update blog ni.
as tuan punye belog. belog ni pon dah berhijrah , dari blog bercolourful fashion duniawi dan sebagainya ke blog peringatan dan perkongsian untuk semua.
semoga bermanfaat .


di kesempatan ini kak nak ucapkan "Salam Maal Hijrah 1434H"
semoga segala amalan diterima dan lebih berazam untuk tahun baru islam ini untuk menjadi yang lebih baik.  hijrahkan la diri untuk lebih mendekati Nya. Dia Maha Pengampun dan Maha Penyayang.
sebesar mana sekali pon dosa kita, rahmat dan pengampunan Nya serta Kasih Sayang Nya lebih melimpah ruah. Setiap ujian untuk kita adalah tanda kasih sayang dan rahmat dari Nya.
Husnodzon with Allah always okay semua :)





Alhamdulillah pada hari Ahad yang lepas , #TeamHijrah di twitter telah berjaya merealisasikan Kempen Mari Menutup Aurat yang di organize kan oleh Kak Baizura Ismail. dengan bantuan beberapa muslimat dari Team Hijrah . :)



seronok melihat golongan muda bersungguh sungguh turun padang, memberi flyers di KLCC pada petang itu. untuk berkempen bagi kesedaran pada warga kota tentang penting nya isu 'menutup aurat dengan sempurna ini '

sebahagian dari beratus sahabat sahabat yang menyokong :) #TeamHijrah. kami bukan sekadar wanita sahaja, golongan lelaki pon ade. :)

sibuk menyusun flyers untuk di edar. tudung biru , is me :)

this one iols edit sendiri okayyy hehe ;)


next event, Team Hijrah akan bergerak ke negeri negeri lain seperti Melaka pada 9/11/012 .
Kuantan
Sabah
dan lain lain. insyaAllah kalau berkesempatan , akan di post schedule nya di sini untuk di share dengan rakan2 blogger :)


Lalunn : i've changed my twithandle to @Ukhti_Atiqah . boleh follow . mai kongsi ilmu sesama. insyaAllah :)

syukur atas segala nikmat , ujian dan kasih sayang kurniaanNya.
i feel bless ya Rabb ! :')

2 comments:

peezhazip said...

assalammualaikum
pada pendapat saya,menutup aurat bukan sekadar menutup,melabuhkan,melonggarkan pakaian,tetapi juga dari segi tabarruj(berhias). tiada guna menutup aurat tetapi ber tabarruj,sama la sperti berniqab tetapi satu2 kawasan wajah yang terlihat (mata)disolek dengan celak,maskara etc..benar celak itu adalah sunnah Baginda (SAW) tetapi sunnah buat lelaki..namun andai wanita juga mahu mengambil kebaikan dari sunnah baginda,khair saja..cuma mungkin lebih elok dilakukan saat sendirian (cth masa nak tidur atau didalam bilik bersama2 mahram sahaja)dan tidak dipertontonkan (dalam bentuk gambar juga)kerana malu seorang wanita solehah itu berbeza dengan malu seorang wanita biasa.

maaf andai tersalah tersilap bicara.sekadar pengkongsian & pandangan dari saya,khair saja jika tidak diterima,kerana saya mungkin lebih byk kekurangan dari anda..saya juga msh dlm transasi perubahan. tetapi dikelilingi oleh niqobis2 membuatkan saya peka atas isu2 yg melibatkan mereka..cinta sy pd muslimah2 solehah ini tidak membenarkan sy ntok mengambil mudah isu yg bisa mencalit nama mereka.

Unknown said...

Waalaikummussalam ,. na'am . memang benar. Alhamdulillah, kami tetap menekan kan aspek berhati hati utk mengelakkan tabarruj. insyaAllah. semoga perkongsiannya mendapat manfaat bersama. syukran :)

ce tekan , ce tekan :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...