Sape follow dia comeyl , hehehe =)

Monday, July 18, 2011

LALUNA : Info MAJALAH REMAJA : Punca Payudara TIDAK SIHAT .

Assalamualaikum .. haa ini entry ke 3 akok lalunn hari ni ..ehe. semata mata ingin berkongsi info kesihatan buat follower follower semua... especially for girls . tadi nya, lalunn ke hospital. and then, di sebab kan boring tahap cipanzi mandi kat kolamm berenangg...  lalunn pon beriya ler membeli senaskah majalah ( skema dol ayat ko ! ) haha..  REMAJA . yeahh lame dah tak baceee majalah ni ... semata mata sebab malas nak beli . ish teruknye perangai. hehe...


okay now , time for bebel bout the issue here :

PUNCA PAYUDARA TIDAK SIHAT:

sebagai gadis normal kite pastinya mengimpikan mahkota ini sihat dan indah. namun mengimpikan sahaja tetapi sentiasa mengabaikan penjagaannya serta melakukan kebiasaan yang merosakkan keindahan payudara tidak ada gunanya juga. oleh itu jom semak antara punca punca yang menjadikan ianya tidak sehat.. seperti yang di nyatakan dalam "geniusBeauty" .


1. Berat Badan yang Turun Naik Secara mendadak.
- ini adalah antara faktor yang terjadinya perengangan berlebihan pada kulit. jika berat badan naik dan tiba tiba menurun akan membuat kulit menjadi lembek dan menggeliat. ini secara tidak langsung bole membuat kan payudara tidak sihat dan kehilangan bentuk idealnya. kalo berat badan memang susah nak naik camane pulak ek ? hehehe.

2. Kebiasaan DUduk yang salah!
- seorang wanita haruslah mengambil berat cara duduknya, kerana kebiasaan cara duduk yang salah boleh menyebabkan payudara melorot. oleh itu , selalulah duduk dengan betul kerana tidak hanya baik untuk tulang belakang , tetapi juga untuk kesihatan payudara. aku pon nak biasekan belaja duduk dengan betol lepas ni weh.. cuakk gak .. huhu.

3. ukuran bra yang salah.
- ketika memilih saiz bra , perkara paling penting adalah saiznya! ukuran bra yang tidak tepat boleh membuat payudara tidak sihat. bra yang terlalu ketat pula akan menggang perjalanan darah yang boleh menyebabkan terjadinya kanser payudara. sedangkan bra yang longgar bole mengakibatkan rengangan kulit, terutamanya bagi wanita yang memiliki paydara besar. jadi pilihlah ukuran saiz yang tepat ye kawan kawan , :)

4. Mandi berendam didalam air panas !
- haa! ini pentinggg .. aku pon tak tahu selama ni macam ni rupenye.. nasibb lar aku tak suke berendam dalam air panas kan. hehe . info : air panas bole membuat kulit kering dan hilang keanjalan kulit. maka sebaiknya hindarilah berendam air panas dalam jangka masa yang lama.

5. Sinar Ultraviolet !
-haa.. kebanyakan orang suke berjemur kan .. terutamanya minah mat salehh tu . kononnya nak dapatkan kulit berwarna kecoklatan. tapi sebenarnye weh .. cara tersebut adalah sangat merbahaya untuk kesihatan payudara anda. selain terbakar , berjemur juga boleh menyebabkan payudara kehilangan keanjalan kulit dan meningkatkan risiko terjadinya kanser payudara. hmm so pada yang suke pakai seksi seksi tu .. cover la mane yang patut kalo sayangg payudara korangg. *tegur tanda CARE okay :)

lalunn : banyak gak mendee yang kite kena belajar, as girls ni . aku baru tahu. hmm.. atleast info info macam ni bergunaa untuk kite sume kan, thanks REMAJA! for the info ! hopefully dapat gain more info untuk di jadikan panduan meneroka zaman gadis ke alam WANITA nanti :) hehe supaya jadi matang dan hampir sempurna.

2 comments:

|ShaChaPe'ah| said...

aku xtau size bra aku brape..
maen beli je..asl muat je kat cup bra tu kire btul la..hehe;p

Unknown said...

hahaa bole ek cmtu ? dh bpe tahun kau pakai bra weh .. mesti tahu saiznye, macikk oit! hehe

ce tekan , ce tekan :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...