Sape follow dia comeyl , hehehe =)

Saturday, December 24, 2011

Laluna : Live your life ! :)




kadang-kadang,
kita merasa rendah diri.
merasa diri tak layak berharap apa-apa.
merasa diri tak layak punya impian.
merasa diri tak layak bahagia.
kerana masa lalu yang mengajar,
kita menjadi begitu berhati-hati untuk memasang impian.
menjadi begitu takut untuk berharap apa pun.
kita memujuk diri,
bukan putus asa,
cuma takut kecewa lagi.
namun sejujurnya,
kita sudah tak percaya lagi.
saat kita merasa tak layak bahagia.
saat kita merasa tak layak berharap.
periksalah kembali,
pada siapa yang telah kita berpaling itu.
jangan kerana ujian,
membuat kita putus asa dengan Rahmat dan Kasih Sayang Allah.
jangan kerana masa lalu,
membuat kita tak percaya pada Janji dan Ketentuan Allah.
Ya Allah,
kadang-kala, aku takut, getirnya ujian, membuat aku berpaling.
dan aku bimbang pahitnya masa lalu, membuat aku merasa tak layak memiliki masa depan.
maka Ya Allah,
lindungilah aku dari putus asa.
dan jauhkan aku dari putus harapan,
saat mana ujian menghimpit kehidupan… T_T





laluna : usaha, doa, tawakal. insyallah jumpe jalan penentu segalanya. amin :)

No comments:

ce tekan , ce tekan :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...