Sape follow dia comeyl , hehehe =)

Sunday, December 16, 2012

Mohon perhatian : Tahfiz Al Habbah , Sungai Tua

Assalamualaikum wbt. khaifa haluki/ka ya ukhti wa akhi ? aseef , jarang update belog ni. but today, i've to simpan sikit mase untuk update sesuatu yang penting , untuk perhatian kita semua.

Mohon di baca dan berfikir untuk melakukan ikut daya kemampuan kita as umat Islam. InsyaAllah. saling bantu membantu , bersedekah itu amalan yang mulia kan? :)


minggu lepas , selepas habih kelas.  I got news from my classmate that my senior Awana Citra (Event Group) wanna make a charity works at satu pusat kebajikan.  Afiq said that kelas diorang sudah pun membeli pelbagai barang makanan untuk di sumbangkan ke Pusat Kebajikan tersebut.  Kami Armada Event tercengang because of , kami tak dapat ape ape information langsung. so sad! but then alhamdulillah , because Maezah said that , diorang will be going to Pusat Kebajikan this Thursday , so we can make make it la if nak provide / sumbang something kat anak anak yatim tu. Alhamdulillah.

la ni , nak share the picture of Pusat Kebajikan dan Tahfiz Al-Habbah . Pusat kebajikan ini was placed at Sungai Tua , Batu Cave.  Kalau search kat internet takde langsung maklumat mengenai Pusat Kebajikan ini and that's make diorang kurang mendapat perhatian.  But still ade insan yang bermurah hati, memberi makanan pada mereka setiap hari.  tapi mereka ( anak2 ini) memerlukan perhatian kita.

okayy come , I show you alls the picture . seriusly , feels so sad. teringin nak bantu mereka , but we need support from you guy's. please ..









wajah anak anak yang memerlukan bantuan kita .. :(

maklumat sekiranya ingin menghulurkan bantuan .
satu satunya peti ais yang ada, untuk menyimpan makanan, kelihatan sangat uzur :(

ruang dalam peti ais . 

Almari baju mereka .


Jalan Masuk untuk ke Pusat Kebajikan ini bertanah merah , lecak , tidak bertar.


saya baru mendapat maklumat dari sahabat saya , bahawa ade 4 orang mualaf baru sahaja menjadi penghuni baru Pusat Kebajikan dan Tahfiz Al Habbah ini. Tak banyak maklumat yang saya dapat , hanya ini sahaja yang mampu di kongsi untuk memohon perhatian orang ramai.  Any idea , or bantuan boleh tengok kat number di atas. atau nak berkongsi idea, whut should we do for help them . boleh email kan kat saya at nurulatiqah_mohdnor@rocketmail.com . segala kerjasama dan perhatian dari semua pembaca entry ini adalah sangat sangat di hargai .

semoga di permudahkan usaha kita untuk membantu mereka , Aamiin , Allahumma Aamiin.
Doakan mereka kuat, sihat dan menjadi anak anak yang soleh untuk generasi umat Islam yang cemerlang dengan akhlak yang terpuji , InsyaAllah :)



thanks to Maezah Malik, wakil dari Awana Citra kerana sudi berkongsi cerita ini dengan kami.  Semoga Allah membalas segala kebaikkan dan keikhlasan pertolongan kalian terhadap mereka. semoga kunjungan kalian ke Pusat Kebajikan ini pada Hari Khamis 17.12.2012 ini di lancarkan perjalanan nya. Aamiin.


No comments:

ce tekan , ce tekan :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...