Sape follow dia comeyl , hehehe =)

Tuesday, July 24, 2012

Ku tinggalkan cinta duniaku , Untuk Mu ya Rabbi :')


Dahulu aku terlalu mengejar cinta duniawi...
Hidupku terumbang ambing..
tanpa tujuan sebenarnya..
mencari hiburan dan melekakan..
aku berhijab, aku solat..
tapi atas dasar ape..
sekadar melepaskan tanggungjawab sahajaa..

kini aku mengerti..
aku ketahui..
akan hakikat cinta hakiki ..
yang selama ini di cari..
Allahu!
Aku menyintai Mu Ya Rabbi.. :')
Inilah ketenangan..
dasar kebahagiaan..
yang sebenar2nya..

kini aku bahagia..
walau tanpa cinta duniawi..
yang aku tahu..
bersifat sementara..
aku tinggalkan CINTA DUNIAWI ku untuk Mu YA ALLAH :')
terimalah taubat ku,
aku mohon keampunan dari Mu..
Cinta, Kasih Sayang Mu..
Nikmat Mu..
cukup buat ku... #Alhamdulillah
semoga ianya Istiqamah..


Cinta itu fitrah manusiawi..
aku mengerti..
tetapi kini..
hati ku di penuhi cinta Illahi..
aku berharap , bermohon kepada Nya...
bantulah aku mengapai redha Mu ya Rabbi...
kurniakan aku Cinta yang hakiki..
cinta seorang yg meletakkan kan cinta nya pada Mu yg Rabbi..
seseorang yang menyintai ku..
kerana Mu.. :')

Dan sememangnya kehidupan manusia itu di ciptakan berpasangan pasangan..
aku mencari yang HALAL..
yang sudi mencintai kekurangan dan bersyukur dengan kelebihan ku..
ketahui lah wahai bakal Zauj ku.. (bakal suami)
aku bukan seorang yang cantik rupa..
aku bukan seorang yang kaya harta..
aku bukan seorang yang berpangkat didunia..
aku bukan seorang yang alim, berpurdah warak dan sebagainya..

aku hanyalah aku..
seorang Nurul Atiqah ..
seorang gadis yang menyintai TuhanNya..
dan masih memperbaiki tahap iman dan taqwa ku kepada Nya...
adapun aku mohon kehadiran mu ya Zauj ku...
untuk membimbing aku..
untuk mempimpin diri ku..
untuk membawa aku..
mencari , mengapai keredhaan Nya..
semata mata cinta kita , KERANA ALLAH..

Wallahualam :')

(original from Nurul Laluna) :')

No comments:

ce tekan , ce tekan :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...