Sape follow dia comeyl , hehehe =)

Thursday, May 26, 2011

Laluna : Jalan Raya Ini bukan bapak kau yang punye ..!

Assalamualaikum ...
hehe.. sory kalau tajuk entry tu agak 'kurang hajau' bunyik nye .... tapi ini lah masalah yang terjadi kat jalan raya sekitar malaysia ni.. tapi aku tak berminat nak selongkar semua jalan raya malaysia nie.. cukup la jalan raya sekitar melaka ni .. tempat aku tinggal , tempat hari-hari aku jelajah ..

antara contohnya, bile nak keluar simpang... hari tu , mase aku nak ke gadek. jalan tu , kehutanan sikit .. macam jalan kampung la... tapi ade line putih semua... depan aku ade motor , nak belok ke kanan . aku belakang motor tu nak ke kiri ... boleh pulak daripada belah kiri tu , ada satu motor laju gile..cross tengah-tengah antara aku dengan motor depan tu .. pehhh! tak ke biadap namenye tu ? mane pegi sivik manusia-manusia tu ? naik motor macam mat rempit dah .. dah cross tu , dia bole sengih-sengih plak.. adoi, sumpah rase nak bagi kaki weh ... ringan jek ..grr! nasib lah aku pegi dengan sedara mara aku ... haihh... sabar jelahh aku time tu ... terkejot tu jangan cakap la. buat nye aku tekan minyak kat situ gak dia Inalillah tau ! ngucap pon tak sempat agaknye....grrr...!

tu cerita first .. ade lagi , cerita kedua .. mase aku keluar daripada simpang taman debunga .. omak ait ! ade sorang minah nie ... ilek jek dia keluar daripada simpang tu... keta dah dekat kot.. kalau la kereta tu tak break..dik oit.... akak tatau la , kau kat mane sekarang dik ? ape yang kau kejar sangat pon akak tatau ... tak sayang nyawa ke ?  kalau ye pon, dah bosan hidup ... ingat-ingat la mak bapak tersayang kat rumah tu, penat-penat dia besarkan kau ... kau senang-senang jeh nak bunuh diri tengah-tengah jalan .... hmm....

actually, aku bukan membebel tok korang jeh. ni jugak untuk peringatan diri sendiri .. mau taknye.. aku pon kadang-kadang bawak laju jugak.... tapi tetap beringat ..time dekat highway bole la, yelakan takkan la aku nk bawak 40km/jam kat highway tu .. beragak la. paling koman pon aku pecut 80km/jam... kire standard la tu kan ? paling laju aku penah pecut seumur hidup aku driving selama 3 tahun nie.. 160km/jam... *terukkan ? haha tu la first and last weyh .. aku sendiri tak perasan yang aku dah pecut selaju tu , kalau maznah tak tegur , ntah berapa aku tekan ... minyak , kihkihkih . :)


oleh itu , cerita nie semua untuk pedoman kite bersama okay, jangan beriang riya di jalan raya ,kelak takot diri terbinasa .. amalkan pemanduan berhemah kelak diri mu selamat terjaga dari bencana ;)

jangan biarkan orang yang menyayangi mu menangis kerana kesal dengan tindakan melulu ... dan kesilapan mu di lain hari ..jangan menyesal bile begini jadinya.. *NAUZUBILLAH..MIN ZALIQ..

*pic eksiden dahsyat..

nak jadi camnie baru nak nyesal ker ? TOLONG FIKIR SEMULA ......


*ayat doa memulakan perjalanan :
......Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih

Ya Allah, Engkaulah yang menyertai aku dalam perjalanan dan Engkau pulalah yang menjadi akil pada ahli, harta dan anak kepada aku tinggalkan. Kerana itu sertakanlah dalam perjalananku ini keselamatan dan kesihatan dan tinggalkanlah pada ahliku hartaku dan anakku kebajikan dan kasih sayang-Mu..

lalun : mulekan berjalan dengan bismillah dan doa perjalanan , semoga kite dia berkati dan selamat perjalanan sehingga tibe ke destinasi yang dituju..

sharing is caring sayang ;)

No comments:

ce tekan , ce tekan :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...